سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سال جدید چیست؟

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود : شرکت ها در انواع گوناگونی نظیر سهامی عام و خاص، تضامنی، تعاونی، مسئولیت محدود و غیره امکان ثبت دارند. قصد داریم در این مقاله به بررسی مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود بپردازیم.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سال جدید چیست؟

یکی از پرطرفدارترین انواع شرکت ها برای سرمایه گذاری، مسئولیت محدود است؛ زیرا همانطور که از نام آن مشخص است، مسئولیت و وظایف اعضای شرکت محدود بوده و تنها به میزان سرمایه ورودی هر یک از آن هاست. این نوع شرکت ها بسیار رایج بوده و قابل ایجاد با اعضای خانواده و اقوام نزدیک است.

جالب است بدانید که برای ثبت اینگونه از شرکت ها، نیاز به سرمایه کلان ندارید و با شرایطی بسیار آسان قادر به ایجاد کسب و کارهای کوچک تا متوسط هستید.

اگر سوالی در زمینه ثبت انواع شرکت ها دارید، متخصصان باتجربه و ماهر موسسه ثبت 3 با ارائه مشاوره های رایگان در خدمت شما عزیزان هستند.

هر آنچه باید از مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود بدانید!

اغلب شرکت های با مسئولیت محدود، برای امور تجاری تاسیس می شوند و تفاوت های عمده ای با شرکت های سهامی که علاوه بر امور تجاری، قادر به فعالیت در مسائل غیر تجاری نیز هستند، دارند.

یکی از مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود، تعیین و انتخاب شرکاست. اغلب برای تاسیس این نوع شرکت، نیاز به دو یا چند نفر شریک برای کسب و کار است. این افراد با توجه به سرمایه ورودی و بدون تقسیم بندی سهام، تنها به میزان سرمایه ورودی برای تاسیس، در قبال بدهی ها و قروض شرکت مسئولیت دارند و براساس آن تعهد دارند و سود خود را دریافت می کنند.

لازم به ذکر است هنگام انتخاب نام شرکت درج کلمه ” مسئولیت محدود ” ضروری است. نام شرکت نباید در برگیرنده نام یکی از شرکا باشد؛ زیرا اسم شخصی که در نام شرکت ذکر شود، مسئولیت می آورد و آن شخص در قبال تمامی بدهی ها و قروض شرکت در برابر شخص ثالث مسئول است.

مدیر عامل شرکت ممکن است خارج از اعضای مجموعه انتخاب شده و نیازی نیست که حتما یکی از شرکا به عنوان مدیر شرکت برگزیده شود. مدیر انتخابی قادر است به مدت 2 تا 3 سال مدیریت شرکت را برعهده داشته باشد. البته این زمان ممکن است نامحدود نیز باشد که بستگی به رضایت اعضای مجموعه دارد.

اکنون که با تعریف شرکت مسئولیت محدود آشنا شدید، در ادامه مقاله به بررسی مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم.

بررسی مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیازمند سرمایه ورودی کلان نیست و حداقل سرمایه ای برای آن در نظر گرفته نشده است. برای ثبت این نوع از شرکت ها باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تکمیل فرم تقاضانامه و شرکت نامه که به امضای تمامی اعضای شرکت رسیده باشد؛
  • اساسنامه ای را برای شرکت تنظیم کنید و تمامی صفحات آن را به امضای اعضای مجموعه برسانید؛
  • با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها، به تکمیل اطلاعات درخواستی بپردازید. توجه داشته باشید باید حداقل 5 نام برای شرکت انتخاب کرده که باید به ترتیب اولویت در فرم مربوطه وارد کنید.
  • پس از تکمیل فرم و ارسال آن به همراه مدارک، کارشناسان مربوطه به درخواست شما رسیدگی کرده و یکی از نام های انتخابی را تایید می کنند. یکی از کارشناسان حقوقی ثبت شرکت ها، به بررسی اطلاعات و مدارک ارسال شده می پردازد و در صورت وجود نقص، به متقاضی اطلاع می دهد.
  • یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود این است که کد تاییدیه درخواست شما به شماره همراه درج شده در سامانه ارسال می شود؛ سپس باید تمامی مدارک را به همراه ضمائم آن ها به اداره مربوطه پست کنید. اگر صورت جلسه ارسالی رد شود، باید اقدام به تهیه صورت جلسه جدید کنید.
  • آخرین مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود، حضور در اداره ثبت شرکت ها و تشکیل پرونده مربوطه است. این مرحله پس از احراز هویت متقاضیان انجام می شود.

نکات جانبی

هنگام انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود، باید نامی را انتخاب کنید که ریشه فارسی داشته و دارای معنا و مفهوم باشند؛ با فرهنگ کشور و مذهب آن هماهنگی داشته و سابقه ثبت نداشته باشد. حتما قبل از درج نام های منتخب، استعلام های مربوطه را دریافت کنید.

پس از آنکه هویت متقاضیان احراز شد، دو نسخه از اظهارنامه تهیه شده و به امضای هریک از شرکا می رسد که یکی از آن ها در پرونده باقی مانده و دیگری برای درج آگهی تاسیس شرکت به متقاضی تحویل داده می شود.

پس از پرداخت هزینه های مربوطه، آگهی تاسیس شرکت در دو مرحله به چاپ می رسد که در نهایت با حضور در اداره مربوطه، سند شرکت خود را دریافت می کنید.

سخن آخر

سعی کردیم در این مقاله به بررسی مراحل و شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود بپردازیم و تمامی جزئیات آن را بیان کنیم. اغلب اینگونه از شرکت های تجاری به منظور کسب و کارهای کوچک و متوسط تاسیس می شود که البته جلب رضایت تمامی شرکا نیاز است.

شرکت های با مسئولیت محدود نیاز به سرمایه کلان ندارند و مسئولیت هریک از اعضا تنها به میزان سرمایه ورودی هر یک از آن هاست.

برای کسب مشاوره های رایگان در زمینه ثبت انواع شرکت های داخلی و خارجی همچنین انتخاب نام شرکت با کارشناسان ماهر و با تجربه موسسه ثبت 3 تماس برقرار کنید. این مجموعه قادر است تجربیات خود را در اختیارتان قرار داده و به تمامی سوالات شما پاسخ دهد.