سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت شرکت در دبی

وکیل ثبت شرکت در دبی:

آمار ثبت شرکت در دبی در سال‌های گذشته به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. دلیل آن هم مزایای متعدد ثبت و راه اندازی کسب و کار در دبی است. امارات متحده عربی یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای منطقه است که سرعت بالای رشد آن، فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری، مهاجرت و زندگی در این کشور فراهم نموده است.

انواع ثبت شرکت در دبی

انواع مختلفی شرکت برای تاسیس در امارات متحده عربی – دبی وجود دارد،چند نمونه شرکت که در زیر مشاهده می‌کنید:

  • شرکت ساحلی – در بازار امارات فعالیت می‌کند
  • شرکت خارج از کشور – در امارات متحده عربی ثبت‌شده است اما در خارج از کشور فعالیت می‌کند.
  • شرکت منطقه آزاد – در یکی از مناطق آزاد در امارات فعالیت می‌کند.
  • شعب و شرکت‌های تابعه – در دسترس برای شرکت‌های خارجی که در امارات متحده عربی کار می‌کنند.
  • معامله‌گر تنها – می‌تواند برای فعالیت‌هایی که توسط یک شخص حقیقی انجام می‌شود، استفاده شود.

دسته بندی انواع شرکت‌ بر اساس قانون دبی  :

  • شرکت‌های محدود شده توسط سهام
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت‌های شناخته شده
  • شرکت DIFC
  • شرکت صنعتی
  • شرکت گردشگری
  • شرکت‌هایی با مسئولیت محدود می‌تواند از قبل بر طبق قانون مشارکت عمومی ثبت شده باشند.
  • شرکت‌هایی که از مالکیت انحصاری و عمران به عنوان شکل قانونی استفاده می‌کنند

اما شرکت‌های  LTDs, LLCs, LLPs ادغام شده‌اند و هر کدام دارای مسئولیتی جدا از سایر شرکت‌ها هستند. شاید از نظر ظاهر تمامی مهر و امضا و فرم شرکت‌ها شبیه به هم باشند اما هر کدام از آنها در محدوده فعالیت خود نسبت به سایرین مجزا هستند. اگر مشاغل و شرکت مورد نظر افراد در این لیست موجود نیست می‌توانند درخواست خود را به  info@dubaided.gov.ae ارسال کنند. در این درخواست باید ذکر شود که دامنه فعالیت آنها چه چیزی است و به طور مشخص تعیین کنند که قصد انجام چه نوع تجارتی را دارند. هم‌چنین Commitbiz با تمامی مراحل ثبت انواع شرکت به خوبی آشنا است و می‌تواند با ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی به متقاضیان کمک بسیاری کند.

یکی دیگر از شرکت‌ها در دبی شرکت دریایی است. بسیاری از افراد می‌خواهند در شرکت فراساحلی فعالیت خود را شروع کنند و این کار نیز هیچ گونه مالیاتی در پی نخواهد داشت. هم‌چنین شرکت‌های مختلفی در دبی وجود دارند که به طور خلاصه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • شرکت‌های صنعتی: این شرکت‌ها در حوزه منابع طبیعی و مواد طبیعی فعالیت دارند.
  • شرکت‌های حرفه‌ای: ثبت شرکت حرفه ای در دبی مخصوص افرادی است که در دامنه فعالیت خود به مسائل فکری و ذهنی اهمیت می‌دهند. مثلا می‌تواند در خصوص صنعتگران است.
  • شرکت‌های تجاری: اگر سرمایه گذاری قصد داشته باشد شرکت خود را در محدوده خرید و فروش کالاها دایر کند باید برای به ثبت رساندن شرکت خود نوع فعالیتش را تجاری نام گذاری کند.
  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC):

    متقاضیان می توانند با ثبت این شرکت در کشور امارات به هرگونه تبادل داخلی و خارجی و فعالیت های صنعتی بپردازند ولی باید حداقل 51 درصد از سهام شرکت به اسم یک شخص با ملیت کشور امارات باشد یا صرف حمایت مالی از یک شرکت با ریاست یک شخص دارای ملیت کشور امارات شود. تعداد سهامداران نیز باید حداقل 2 نفر و حداکثر 50 نفر تعیین شود.

  • شرکت مشاوره تخصصی حقوقی و مدنی:

    متقاضیانی که در مشاوره حقوقی یا وکالت بین المللی، حسابداری و مشاوره اقتصادی و مالی، پزشکان و متخصصین می توانند یک شرکت با محوریت مشاوره و خدمات تخصصی راه اندازی کنند و همچنین اجازه دارند تا 100 درصد مالکیت شرکت را بر عهده بگیرند البته که لازم است مدارک لازم و کافی جهت اثبات نمودن داشتن آن مهارت خاص مثل سابقه کاری چند ساله مرتبط با مدرک تخصصی دانشگاهی همان رشته را ارائه دهند و در غیر اینصورت شرکت تجاری تلقی شده و دیگر نمی توان صد در صد سهام آنرا به اسم خود شخص متقاضی کرد. همچنین برای ثبت این شرکت باید در اداره توسعه اقتصادی کشور امارات (DED) یک نماینده خدمات محلی با پرداخت حقوق سالیانه و قرارداد کاری رسمی استخدام کند تا از طریق شخص با مقامات دولتی ارتباط برقرار کند.

  • ثبت شرکت از طریق اخذ نمایندگی شرکت های بزرگ خارجیسرمایه گذارانی که مکان دفتر اصلی آنها در هر مکانی خارج از خاک کشور امارات می باشد می توانند در این کشور اقدام به ثبت نمایندگی رسمی کنند و از این طریق اقدام به اخذ اقامت در کشور امارات برای نماینده رسمی خود کنند که البته اثبات نمایندگی قانونی یک شرکت خارجی مستلزم ارائه مدارک و مستندات زیادی از جمله سودده بودن آن شرکت در کشور امارات و همچنین مدارکی در خصوص گردش های مالی مناسب ارائه دهند.

    مزایا ثبت شرکت در دبی

معمولاً وقتی تصمیم به انجام کاری می‌گیریم، در اولین گام‌ها مزایای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر بخواهیم مزایای ثبت شرکت در دبی را بررسی کنیم، علاوه بر سرمایه‌گذاری در کشوری با اقتصاد پایدار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. ویزای سرمایه گذاری برای سرمایه گذران همراه با شرایط حمایت از خانواده
  2. اعتبار بالاتر در بانک ها برای افتتاح حساب بانکی شرکتی
  3. پرداخت کالای وارداتی بدون عوارض
  4. در صورت لزوم افتتاح شعبه جدید در سرزمین اصلی
  5. خرید املاک و مستغلات در دبی با نام شرکت
  6. در مناقصات شرکت کرده و پروژه ها و تکالیف دولتی را به عهده بگیرید
  7. تجارت آزاد در بازار محلی امارات و همچنین سایر مناطق GCC و جهان

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی بسته به اینکه در آنجا آدرس دارد یا نه متفاوت است، هزینه 0 تا 100 برای ثبت شرکت در دبی و پیگیری مربوط به اقامت سه ساله حدودا 60 هزار درهم  است.

اقتصاد قوی امارات و امکاناتی که در اختیار شهروندان خود قرار  داده است، باعث جذب افراد بسیاری برای ثبت شرکت در دبی باشند. با توجه به این‌که متقاضیان می‌توانند با ثبت شرکت در این کشور اقامت دبی را برای خود و اعضای درجه یک خانواده شامل همسر و فرزندان بدست آورند، در این مطلب قصد داریم به شرایط و چگونگی اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تمایل به مهاجرت به این کشور زیبا را دارید، با ما همراه باشید.

تمامی هزینه‌هایی که قرار است در طی پروسه ثبت شرکت پرداخت شود که شامل هزینه‌های ترجمه اسناد و مدارک، هزینه‌های مربوط به گرفتن مجوز تجارت و تائیدیه‌های لازم، هزینه ویزا و اداره‌ی ماجرت می‌باشد از قبل مشخص می‌ شود. بنابراین نگرانی هزینه‌های پنهان و ناگهانی وجود ندارد.

مجوز ثبت شرکت و انواع آن در دبی

در دبی نوع مجوز شرکت شما  مشخص خواهد کرد که آیا به شریک محلی نیاز دارید (مجوز تجاری و صنعتی) یا نماینده خدمات محلی (مجوز حرفه‌ای)، وقتی شخصی یا گروهی خدمات تخصصی خود را ارائه می‌دهند، مجوز حرفه‌ای لازم است در این صورت کسب‌وکار 100? متعلق به مهاجران است. نماینده خدمات محلی به عنوان نماینده در معاملات اداری با ادارات دولتی عمل می‌کند. نماینده خدمات محلی سهمی در مشاغل ندارد و در عوض هزینه سالانه خدمات آن‌ها پرداخت می‌شود.

گزینه‌های مجوز ثبت شرکت در دبی به شرح زیر است:

  • مجوز تجاری Commercial License

شرکت‌های درگیر در هر نوع فعالیت تجاری می‌توانند از این مجوز بهره‌مند شوند، هر دو معامله‌گر عمومی و متخصص نیاز به اخذ مجوز برای انجام فعالیت‌های تجاری ایمن در سراسر دبی دارند. بر اساس این مجوز، 51? سهام متعلق به یک کشور امارات و 49? توسط مالک مهاجران است.

  • مجوز حرفه‌ای Professional License

در مجوز حرفه‌ای، 100? سهام متعلق به شریک مهاجمان است و یک تبعه امارات به عنوان نماینده خدمات محلی معرفی می‌شود. مجوز برای خدمات غیر فیزیکی مانند مشاوره کسب می‌شود.

  • مجوز صنعتی Industrial License

مجوز صنعتی در دبی برای آن دسته از شرکت‌هایی صادر می‌شود که مواد طبیعی یا منابع طبیعی را به سایر محصولات نهایی تبدیل می‌کنند و یا به هر نوع دیگر فعالیت‌های تولیدی تبدیل می‌شوند. بر اساس این مجوز، 51? سهام متعلق به یک کشور امارات و 49? توسط مالک خارجی است.

  • مجوز گردشگری  Tourism License

دبی 3 نوع مجوز اصلی را ارائه می‌دهد: مجوز آژانس مسافرتی به عنوان اپراتور گردشگری ورودی، مجوز آژانس مسافرتی به عنوان اپراتور گردشگری برون‌مرزی و مجوز آژانس مسافرتی به عنوان نماینده مسافرتی.

مدارک و شرایط ثبت شرکت در دبی

اصولا برای ثبت شرکت در کشوری خارجی و دریافت اقامت آن، نیازمند داشتن شرایطی خاص و پیچیده هستید؛ در حالی که ثبت شرکت در دبی چنین نیست. از جمله مهم‌ترین مواردی که موجب محبوبیت این روش شده، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و همین‌طور نداشتن محدودیت سنی است.

برای اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت نیاز است مدارک هویتی خود و خانواده شامل اسکن پاسپورت و ترجمه رسمی کارت ملی و شناسنامه را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا جهت گرفتن تائیدیه اولیه و دریافت مجور فعالیت از وزارت توسعه اقتصادی (DED) امارات اقدام نمایند.

مجوز اولیه  حدودا  7 الی 10 روز کاری زمان خواهد برد. در مرحله بعد برای دریافت مجوزهای لازم، می‌بایست فرم‌های مربوطه را تکمیل نموده و هزینه‌ها را پرداخت کنید.

پس از انجام کلیه امور، یک مجوز اقامت 3 ساله و قابل تمدید برای متقاضی و اعضای خانواده وی صادر می‌گردد که به واسطه آن می‌توانند در این کشور زندگی کرده و از امکانات رفاهی آن بهره‌مند شوند.

دولت سلطان نشین عمان

بخشنامه جدید در خصوص سرمایه گذاران جدید

بخش اول:

مدت اعتبار: 10 سال قابل تمدید برای یک دوره به شرطی که کارت اقامت هر سه سال به صورت الکتریکی تمدید شود

حق اقامت با اعضای خانواده (درجه 1) بدون محدودیت تعداد افراد یا محدودیت سن

مالیکت یک ملک خارج از مناطق توریستی برای مقاصد مسکونی  تجاری صنعتی و صاحبان ملک تجاری یا صنعتی اجازه دارند ملکشان را به دیگران واگذار کنند به استثنای مالکیت زمین های ممنوعه برای غیر عمانی ها.

امکان استخدام نیرو در مشاغل تا سه نفر بدون نیاز به وکیل عمانی

امکان مشارکت در فعالیت های اقتصادی

امکان افتتاح حساب بانکی بدون هیچ گونه محدودیت

امکان صدور ویزای گردشگردی برای اقارب

 

 

 

 

 


ثبت شرکت در دبی 100% ایرانی همراه با افتتاح حساب بانکی و اقامت سه ساله و ارائه آدرس 250 میلیون تومان (بدون کفیل)


وکیل ثبت شرکت در دبی سعید شهبازی

0912 396 9460